.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اما و اگرهای همایش مشاوران جوان
علیرضا قلی زاده
اما و اگرهای همایش مشاوران جوان

با آغاز به کار دولت نهم شاهد تشکیل و فعالیت گروه مشاوران جوان بوده ایم.این اقدام که در راستای استفاده از نیروی جوان در عرصه های مختلف نظام مدیریتی کشور محسوب می شد یکی از سیاست های کلی دولت بوده  که در سند چشم انداز بیست ساله و به خصوص در برنامه پنجم توسعه کشور نیز مورد تایید قرار گرفته تا با پاسخگویی آگاهانه و روحیه نوگرا و تحول طلب جوانان و برنامه ریزی برای حضور کمی و کیفی آنها در عرصه های مختلف جامعه شاهد پیوند خوردن تجربه و اندیشه مدیران با آرمانگرایی،جوانی،سرعت عمل و اندشه نو بود.

 حال تا چه اندازه این مهم به تحقق پیوسته و آیا عملا" مشاوران جوان توانسته اند تاثیر گذاری مناسبی در مراودات اجرایی دستگاههای اجرایی داشته باشند یقینا" به فرصت و زمان دیگری احتیاج است.

اما آنچه که سبب نوشتار حاضر شد برگزاری همایش سراسری سازمان فراگیر مشاوران جوان با حضور ریاست محترم جمهور در روز گذشته بوده که برخی از سایت های خبری قبل و بعد از برگزاری این همایش تحلیل هایی را در خصوص اهداف برگزار کنندگان آن داشته اند.

این همایش که در آستانه برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و با حضور تعداد زیاد شرکت کنندگان به همراه بوده سئوالاتی را حداقل برای نگارنده این سطور بوجود آورده که ضمن طرح آن امیدوارم مسئولین امر پاسخگوی این سئوالات به افکار عمومی جوانان ایران اسلامی باشند.

آنچه که از اخبار پیرامون این همایش شنیده شده حضور مشاوران جوان از اقصی نقاط کشور بوده که حتی در بعضی از اخبار تعداد افراد شرکت کننده را 6000 نفر اعلام کرده اند.براستی از دیدگاه برگزار کنندگان،چه دستاورد مهمی می توانسته این همایش برای افراد شرکت کننده داشته باشد که این حجم نیروی جوان از سراسر کشور و با هزینه مطمئنا" بالا آن هم برای چند ساعت گرد هم آمده و فقط شنونده سخنان مسئولین باشند؟

اگر تعداد افراد شرکت کننده را نه عدد شش هزار نفر عنوان شده بلکه تنها چهار هزار نفر لحاظ کرده و برای هر کدام در قبال هزینه پذیرایی،ایاب و ذهاب،ماموریت برخی از کارکنان دولت و...کمترین مبلغ را اختصاص دهیم آیا این مبلغ،مبلغ قابل ملاحظه ایی نخواهد بود؟

 

آیا به زعم مسئولین سازمان مشاوران جوان گردهمایی این تعداد نیروی انسانی جوان در حالیکه در برخی از استان ها حتی در طول یکسال اخیر جلسه ی هماهنگی برای این افراد و آشنایی با تشکیلات مشاوران جوان برگزار نشده می توانست مفید به فایده باشد؟

آیا نمی شد به جای جمع آوری این تعداد نیروی جوان با برنامه ریزی مناسب تر زمینه نشست منتخبان مشاوران جوان استان ها را با ریاست محترم جمهوری و مسئولین اجرایی فراهم آورده تا در این دیدار مشاوران جوان نظرات خود را مطرح نمایند؟

آیا نمی شد که برگزار کنندگان این همایش تدبیر شایسته تری اتخاذ نموده تا مهمانان آنان که از نقاط مختلف کشور به این همایش آمده در پشت درب های بسته سالن نمانده و عملا به دلیل نبود امکانات ساعت ها بدون برنامه در آن مکان وقت خود را سپری ننمایند؟

آیا شایسته تر نبود حداقل فرصتی را برای ارائه دیدگاه نمایندگان جمع حاضر در نزد ریاست محترم جمهوری قائل شده تا اینگونه شرکت کنندگان در همایش تنها شنونده مباحث نباشند؟

البته پیرامون این همایش موارد بسیاردیگر قابل طرح بوده که بنده فعلا" از آن گذر نموده و امیدوارم که حداقل مسئولین برگزاری همایش های این چنینی بجای اینگونه برنامه ریزی کردن در ابتدا به جایگاه واقعی مشاوران جوان در دستگاههای اجرایی  از لحاظ حقوقی پرداخته ثانیا"نگاه مدیران دستگاههای اجرایی را با مقوله مشاوران جوان با نوع نگاه دولتمردان بیشتر آشنا ساخته و ملاک تعیین مشاوران جوان را نیز برای دستگاههای اجرایی و جوانان جامعه بیش از پیش تشریح نمایند تا شاهد فعالیت نیکتر مشاوران جوان در سطح ادارات و سازمان های کشور باشیم.

 

 

    علیرضا قلی زاده(وبلاگ بنچاق)


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علی 26 بهمن 1390
جای شما خالی!!! یک پذیرایی وهدایای قابل توجه دادند !!! رفت وبرگشت باهواپیما بود!!! ناهاربرگشت که بهترین رستوران تهران بودالبته باهماهنگی قبلی !!! .......................... هیچ خبری از این مسائل نبود. فقط به ....والبته برای ورودبه همایش هم دوساعت پشت درمعطل نمودند. آقایان " باصطلاح" مشاورین استاندار"باماشین مخصوص استانداربه مراسم اومدند وما بایک اتوبوس . ناهارساعت16بعدازظهر دادندوالبته برنجش که چندبارگرم کرده بود. بدترین برنامه ای که تابحال رفتم این بود...هیچی عایدمان نشد... فقط چندباری تحرکات ساختگی وازقبل برنامه ریزی شده لیدرجریان انحرافی رو شنیدیم که مارو ازخواب بیدارکرد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.